Prästen släppte bomben!

Idag har vi varit i kyrkan då Noel och hans klass spelade upp ett julspel. Noel var farfar i föreställningen som spelades upp. Det var väldigt fint och stämningsfullt i kyrkan. När barnen hade spelat färdigt så höll prästen ett tal för församlingen. Prästen berättade, som ju alla visste, att tomten inte fanns. Prästen demonstrerade detta mycket tydligt genom att ta på -och av sig, en tomtemask. Stämmningen i församligen blev stel och många föräldrar och små barn, som kyrkan var full av, började att vrida på sig;). De som förut trodde på tomten, tror inte längre. 


Prästen släppte tomtebomben!

Kommentarer
Postat av: Malin K

...o Jesus finns fan inte heller hade jag god lust att resa mig upp o skrika..! Ushianna!

2010-12-21 @ 16:19:16
Postat av: vincent

Man förstår verkligen varför så många

går ur svenska kyrkan.

2010-12-21 @ 18:02:48
Postat av: Jessica

Man kan fundera över syftet med det hela, jag finner inga ord. Undra hur mycket av det som står i bibeln är sant? En präst om något borde veta vikten av att tro på något och jag tvivlar på att det finns någon person i svårt avlånga land som inte har fått veta sina föräldrars hemlighet tids nog, herre min gud!

2010-12-22 @ 12:47:48
Postat av: Lantismamman-Mamma till Fem döttrar

Jag skulle skällt ut den prästen så hela kyrkan hörde det. Håller med Malin K i det hon säger!

2010-12-22 @ 23:05:05
URL: http://lantismamman.blogg.se/
Postat av: Monika

Det skjuts för lite - och helst inom det kyrkliga. Vi har en präst som kan hamna under samma kategori som den där- IDIOT !

Ha en fin jul ! Hoppas barnen inte brytit ihop helt nu :(

kram monika

2010-12-23 @ 08:38:47
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0