Ja - jag. Ska - skag.

Noel har sedan några veckor tillbaka börjat använda jag istället för ja.

- Var maten god?
- Jag.

Jag hörde Björn och Noel prata om detta, innebörden och skillnaden mellan jag och ja. Noel visste redan skillnaden med ville ändå säga jag istället för ja. Efter pratet om innebörder och betydelser hör jag följande.

-Var det roligt i skolan?
-Jag.
Har du packat ur din väska?
-Jag, jag skag!

Jag och Björn kastade en snabb blick på varandra och jag fnissade lite inuti. Nu är det inte bara ja som har blivt jag. Ska har blivit skag.

Skolkillen har nog blivit lite mer medveten om olika ord, stavelser och uttal. Det är bra att han prövar sig fram i denna djungel av ord och betydelser.






Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0