Fest och baszzzzar

Nu har jag varit och putsat fönter i vår gamla lägenhet. Inte en dag för tidigt. Fönstren är jättegammla, repiga och skitiga. Det gjorde arbetet ännu roligare. Att de är så gammla och ruttna kryddade det hela lite extra. En ruta hade ju kunnat trilla ut! Jätteroligt! Ja, allt handlar verkligen om inställning. Jag önskar jag kunde ha lite fler gammla fönster att putsa... Sådana fönster som man måste öppna för att kunna putsa inuti. Fönstren ska helst vara så gammla att man får kämpa länge och väl för att ens få upp dem. Jätteroligt. Helst ska de vara repiga också så att trots putsning inte går att få rena. Precis som dessa var. Lovely!

I morgon ska jag på efterkontroll. Inte en dag för tidigt. Två månader försent tror jag närmare bestämt. Det blir skoj. Obefintliga muskler kryddar det hela lite extra och sätter en lite utmanande prägel på besöket! Härligt med små utmaningar som förgyller livet! Vad vore ett liv utan små utmaningar som dessa? Sen ska jag till tandläkaren. Det ska också bli skoj! Jätteroligt!

Nu ska jag städa element i lägenheten. Det ska bil roligt. Jätteroligt! Elementen är jättegammla. Så gammla att all gammal lort inte går att få bort. Det gör det hela ännu lite roligare! De har små springor också som man måste tvätta mellan. Då får man använda tops och lite andra verktyg. Skojsiskoj! Åh, jag har inget roligt kvar när detta är gjort =(!

Suck!

Många glada kramar från mig till er!!!

Fest och baszzzzar!!!

Min inre polis ger sig nu, i skrivande stund, tillkänna. Han huttar med batongen, vevar med handbojjor och pangar hej vilt med sin pikkadoll! 



Min inre konstapel:
Stopp och belägg! I lagensnamn! Perspektiv unga dam! Gnäll inte!

Sberg: Ja, jaaajajaaaaaaa!


Hej och hå jumman jansson tralla tralla la hej och hå jumman jansson...

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha! Sofia, du är allt bra rolig!! Skönt att du ser så positivt på allt! ;-)

Lycka till med allt imorgon! =)

Förresten tror jag du menar "Jungman Jansson"....hihi!

KRAM på dig!

2009-10-25 @ 18:42:23
Postat av: Sofia

Hahaha! Tack Sara =) Jag funderade just på det... Jag har funderat på det i hela mitt liv nästan! Tack. Nu har du löst en mkt lång (livslång) fundering för mig! Hoppas det går bra på jobbet och att du har kommit in i gängorna igen! Mamma sa att hon mött dig. Björn också. Då är arbetsplatsen sig lik igen med silversara på plats!



Kram på dig!



Hälsa Kerstin och Olle!

2009-10-25 @ 18:53:20
Postat av: Malinmirakelkärringfan!!

Håller med Sara där ;0P Ska man vara petnoga så är det JUNGMAN ;0)Slarvmaja!!

2009-10-25 @ 23:03:16
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har alltid sagt jumman... hade ingen aning om att det var jungman... ska försöka ändra min text där... hihi tur att man inte är med i singing bee även om jungmanlånten är lite otippad där ;)

2009-10-26 @ 07:34:01
Postat av: Anonym

Jag har alltid sagt jumman... hade ingen aning om att det var jungman... ska försöka ändra min text där... hihi tur att man inte är med i singing bee även om jungmanlånten är lite otippad där ;)

2009-10-26 @ 07:34:40

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0