MVC besök vecka 24

Idag har jag varit på MVC. Jag hörde de små hjärtljuden =) 150 slag i minuten slog det lilla hjärtat. Magmåttet var 22 cm och vikten låg på 61,1. Allt var bra förutom att jag hade lite högt blodtryck. Jag hade det samma när jag väntade Noel. Då blev jag sjukskriven och fick gå på extra kontroller med tanke på att det fanns riskt för havandeskapsförgiftning men det blev aldrig något och det gick bra. Idag var trycket högt första och andra gången men efter att jag legat ner och trycket togs om var det bättre... Jag tänkte att jag skulle motionera mer men så var det inte. Vila och ligga på sofflocket var medicinen. Det är lite lurigt det där med blodtryck för det känns ju inte av. Jag mår hur bra som helst och känner inte av något alls. Trycket kommer att kollas med jämna mellanrum och det känns ju bra att man har det under uppsikt. Mina blodvärden såg jättebra ut och jag behövde inte äta järn. Inte än i alla fall. Skönt! Hoppas verkligen att allt ska gå bra! Sparkar gör det för fullt! I går när jag och Noel låg på soffan och mös fick han en ordenlig spark i ryggen! =)

Ja undra vad det är för en liten där inne med hjärtljud på 150 =) <3.

Jag ska be att få en kopia på Noels journal för att jämföra lite... Magmått, hjärtljud, vikt och blodtryck mm. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det en tjej om det ligger på 150:)??

2009-03-10 @ 06:40:16
Postat av: Sofia

Det lät tjejigt sa barnmorskan men det går ju inte att säga så. Det är ju mest på skoj det där. Jag vet att jag hade 150 med Noel också några gånger. =)

2009-03-10 @ 07:40:26
Postat av: Anonym

hur mycket har du gått upp? är det en tjej när hjärtljuden är 150? kram

2009-03-10 @ 09:06:14
Postat av: Sofia

Typ 8,5 kg tror jag...

2009-03-10 @ 10:09:37

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0