Hemma igen!

Jag tar kort på Stina och Elsa. Björn också.

 

Nu är vi hemma igen efter några mysiga dagar hos Stina i Malmö.


Stina vinkar hej då...



Hemvägen gick lika bra med Elsa som på resan dit. Vi tog färjan över till helsingör när vi kom till helsingborg. Väl där möttes vi av en prickig himmel. Jag överdriver inte. Det var nyckelpigor överallt! Paniken var nära men det gick bra. Folk såg chockade ut där de gick och borstade av sig de små djuren. Tänk alla turister från utlandet. Deras intryck måste ju vara nyckelpigor och ingenting annat. Aldrig har jag sett något liknande förutom paddor i österike. Vi var tvugna att fråga någon vad detta var och hon berättade att någon dag var år så brukar det inträffa då klimatet är gynsamt att svärmar av nyckelpigor kommer. De var inte bara i ett område utan över hela stan. Gatorna var täckta av mosade nyckelpigor. Jag minns en gång när vi bilade genom Österike. Ett skyfall var över oss och regnet forsade ner. En olycka hade inträffat och vi stod i en lång bilkö. Plötsligt upptäckte vi grodor överallt. Vårt intryck av österrike blev då som sagt grodor. Undra om det också var en svärm?





 

Det var varmt i solen och Noel kastade av sig sin t-shirt och drog till med sin mycket märkliga gång... =P Överkroppen svajar i takt med varje steg och benen skuter han ut brett isär...



Rasmus i väntan på färjan



Helsingör!

Helsingör är väldigt mysigt! Man möts av en härlig atmosfär av kullerstensgränder, gamla byggnader, uteserveringar, och små butiker (och nyckelpigor) =P.

Elsa sov i sin vagn under hela besöket!

Nu är vi hemma igen och i stort behov av semester ;P


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0