Från tennisboll till medicinboll!

Nu är Elsa inne på sin fjärde dag. Hon är hur söt som helst och äter som en hel häst. I går blev jag varse om att mjölken landat ordentligt i mina bröst. Innan var de som tennisbollar och jag tänkte att detta kanske är den storlek de får denna gången eftersom jag tyckte att Elsa åt bra redan då. Hur som helst så vaknade jag igår med två STORA medicinbollar till bröst! Ni vet sånna de har på förlossningen eller diverse gym. AJ! Björn fick på sig brallorna illa kvickt efter uppvaknandet och drog till apoteket efter en pump. Väl hemma började jag dra som en tok i de stackars brösten. Jag drog och drog fram och tillbaka. Jag mjölkade för glatta livet med en förhoppning om att få ut lite mjölk och lätta på det enorma trycket. Ut kom två ynka droppar. Elsa ville äta men fick inget tag om medicinbollarna. Vi försökte, försökte igen och igen men utan resultat. Svetten och stressen kom och i takt med detta blev Elsa allt mer ifrån sig medans juvren växte sig allt större. Tillslut förlorade vi kampen mot en plasttutte. Detta är en plastgrej som man fäster över bröstvårtan så att barnet lättare kan få tag och för att undvika slitningar. Jag använde en sån med Noel också. Jag hade helst velat klara mig utan då det kan bli knivigt om den lilla plastgrejen försvinner. Hur som helst så säljs de nuförtiden på ica och inte endast på apoteket. Det är ju bra eftersom de har längre öppettider. På med nappen och Elsa fick sin efterlängtade mat! Phu! Nu kör vi med den och det gör inte alls ont som innan. Så jäkla ont det gör med såriga och svullna bröst! Alldeles strax ska vi in till Lidköping för att ta lite prover som man annars gör då man är på bb. Vi åkte ju hem tidigt och åker istället dit hemifrån. Här kommer lite bilder =).



 

 

Kommentarer
Postat av: Malin <3

Åhh vad glad jag blev över inlägget Fia. Saknar ju dina inlägg ju. Hoppas de kan bli många fler inlägg nu i fortsättningen. Jag måste ju få skratta lite du vet ;0P Ser framför mej hur du sitter där och mjölkar. Jösses vilken mjölkmaskin du är, bättre än de som finns på Arla!! ;0)Tänkte på en grej.. När du väl ska börja söka jobb efter f-ledigheten, så kanske faktiskt ARLA borde kontaktas ;0P Du får nog jobb snabbare än kvickt där tror jag. Kraaaam!!

2009-07-07 @ 09:25:41
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Mel

Åh, grattis fina Sofia! Vilken vacker unge du har!



KRAM!

2009-07-07 @ 09:40:48
URL: http://http//:litenstjerna.blogg.se
Postat av: Malin K

Ja du... Att mjölken rinner till är allt annat än skönt om man säger så. Tyckte ändå att det var ngt lindrigare andra o tredje ggn än första men det är inte utan att det känns. Tror inte du kommer behöva använda amningsnappen senare bara för att du gjort det nu. Hon kanske kan lära sig att få tag ändå, bara brösten inte är så hårda! Här är det mjölkstockning igen o jag mår allt annat än bra. J***a skit att det ska krångla så! Har tid hos dr imorgon iaf o hoppas på medicin så det ger sig en gång för alla. För så här kan vi inte ha det. O så söt hon är lilla Elsa!!! Skönt att ni mår bra! Stor kram till er alla!

2009-07-07 @ 14:42:27
URL: http://www.langtan.babyblogg.se
Postat av: Sara II

Så fin hon är!

2009-07-07 @ 20:41:09
URL: http://www.designbysara.webs.com
Postat av: Carro -The Lantismamma

Jobbigt när det strular till sig så! Hoppas det blir helt bra så du kan slänga nappen. Men guud vad söt hon är lilla Elsa!! Jag måste få komma och hälsa på er snart!! Kraaam Carro

2009-07-08 @ 00:00:36
URL: http://lantismamman.blogg.se/
Postat av: alex i skara :D

hon e heeelt bedårande söt <3..kramen

2009-07-08 @ 00:08:29
Postat av: Malin GP

Hej Fia!!!!

Så liten fin tjej. Gud man blir nästan lite sugen.

Jättejättejättefin är hon.

Kram Malin

2009-07-08 @ 12:36:34
URL: http://mgp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Fia!

Hon är ju för söt lilla Elsa.Ser framemot och se henne nån dag.Ha det så bra så hörs vi....

Kramar från Petra

2009-07-08 @ 13:07:18
Postat av: Gabbi

Hon är alldeles ljuvlig!!! Sååå fin!!!

2009-07-09 @ 22:57:15

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0