Förkylningar, bvcbesök och renovering...

I några dagar nu har Björn varit krasslig. Han är förkyld med snuva, ont i kroppen och feber. I natt blev Elsa också lite krasslig. Ingen feber men är snuvig och tät =(. Hon är vid gott mod ändå och det verkar inte vara så farligt. Hon äter och är sig lik men det blir till att ta det lugnt. Hon ligger här brevid nu på en filt och sover. Lilla tjejen!



I förmiddags var vi på BVC och det blev lite skratt åt skrållans kurvor. Alla pekade rakt upp! Hon är inte så liten längre. Det är inte klokt vad fort det går! Sköterskan sa till Elsa; Där har du fått en dubbelhaka ja... Har du fått den från mamma sa hon vidare. Hon vände sig om och spanade in mig. Hon forsatte med att Ja, mycket riktigt har du fått den från mamma... -Ja, det är ju bra att ha två om den ena skulle till att gå sönder tänkte jag =P.

Vi är i huset nu. Jag eldar i kaminen och har tänt så mycket ljus jag kommit åt. Mysigt när regnet piskar utanför och vindarna blåser storm! På vår stereo spelas Erik Linders skiva, inifrån. En skiva med svenska ballader så som tro, ängeln i rummet osv. Jättefin!



Björn har tapetserat i tvättstugan och ska snart börja skruva garderober. Tapetvalet i tvättstugan var inte något jag skulle ha valt i vanliga fall men det kan vara kul att inte bara ha beige, nougat eller vitt överallt =P.



Detta rummet kallas nu för kökshanduken som ni kanske förstår =). Vi har också nu fått en tvättmaskin. Tänk att den också har en lucka för återbäring! Har du inga pengar, titta i tvättmaskinens fack längst ner! Mitt hopp om outtömliga rikedomar ligger där.



Nu vaknade lilla Elsa...

Time to go!

I kväll ska jag lägga mig tiiiidiiiggt!

Många kramar!

Sofia


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt att lilla Elsa växer ordentligt!! Det kan vara bra med lite extrahull den dagen hon ev blir lite sjuk. Hon är verkligen jättesöt Fia!!

Skulle vara spännande att titta ut till er och ert nya, fina hus nån gång senare i sommar/höst! Är ju otroligt nyfiken på hur ni har det!

Hoppas allt är väl med dig och att Björn kryar på sig och att Elsa slipper ta över Björns förkylning... Och Noel mår bra oxå hoppas jag!

KRAM!

2009-07-31 @ 22:10:04
Postat av: Sofia

Gör det Sara, jättekul =)!

Nu ska jag packa lite grejer till huset här. Elsa sover och då får jag passa på! Är allt bra med er annars?



Många kramar!

2009-08-01 @ 11:46:05

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0