Vi har en bil som är trasig men utan fel!

Vi har en bil här som inte fungerar men efter att lämnat in den två gånger på olika verkstäder så har vi fått beskedet att det är inget fel på den. Mycket märkligt! Det är svårt att få fel åtgärdat med besked att ingenting är fel.

Vad göra?

Bilen dör var gång jag bromsar. Startar gör den inte heller. Har jag tur så startar den efter att jag stampat gasen i bott en si så där tio gånger. Grannarna tror nog att jag har problem med att släppa foten från gasen så som jag gasar på... När jag och Noel åkte förut vände sig ett gäng unga killar om när jag fick till värsta däcktjutet för att inte bilen skulle dö. Noel och jag fnissade och kände oss som biltjuvar.

Vi har en bil som inte fungerar, men det är inget fel på den. Mycket märkligt!

Någon bosse bildoktor ute här på nätet? =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är ingen expert på bilfel men hade i alla fall kollat bränslefiltret och tändstift

2009-02-16 @ 20:41:54
Postat av: Sofia

Tack snälla du för tipset!! Det ska kollas =)

2009-02-16 @ 20:57:00
Postat av: Sara

Vad är det för bil och hur gammal är den? (Min sambo, Bilmekanikern, tittar först konstigt på mig men frågar sedan efter modell och årgång.)

2009-02-16 @ 21:58:39
URL: http://designbysara.webs.com
Postat av: Sofia

Hihihi det är en audi a4 -97. Gammal nu men lite till kan den allt gå tycker jag. Den får inte ge upp än! =) Hihi! Vad tror din sambo tro?

2009-02-16 @ 22:04:05
Postat av: Sara

Färsk idé från sambon: Kan eventuellt vara en såkallad undertrycksgivare som är kass.

2009-02-17 @ 08:54:16
URL: http://designbysara.webs.com
Postat av: Sofia

Hahaha! Bra! Den saken ska undersökas! Tack snälla =).

2009-02-17 @ 09:55:21
Postat av: Bilägaren

Nu funkar bilen. har bytt spjällhuset det sitter en liten motor i det som styr tomgången så en bättre begagnad från skroten och problemet är löst. får vi tro man ska ju inte ropa hej innan man är i mål.

Tack för alla tips.

2009-02-18 @ 20:56:28
Postat av: Anonym

se där, imponerad att du hittade felet:) trodde nästan att du hade kört tanken tom några gånger och att den hade fått sörpla i sig extra mycket skräp från tanken, så filtret blivit ett skräpupplag

2009-02-21 @ 13:03:14
Postat av: Sofia

Din diagnos kanske stämmer ändå. Den går bättre nu men är fortfarande lite svårstartad och lägger gärna av i inbromsningen. Undersökning pågår =)

2009-02-21 @ 13:19:09

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0