Matsäck och utflykt...

I dag när jag hämtade Noel på fritids så sa fröken att det var utflykt i morgon. Barnen ska iväg och åka skridskor hela dagen. Detta hade jag helt glömt av och kände mig lagom skamsen och svarade lite bortkommet:
-öh, skridskor..?
Vilken tur att hon sa det... Här glömmer jag som bara har ett barn. Tänk de i familjen annorlunda... Vilket planerande!

Nu har vi i alla fall fixat matsäck. Macka med stekt ägg, pannkaksrullar, nyponsoppa, päron och kanske en bulle. Jag minns första utflykten Noel skulle på. Noel fick med mat och chokladboll. Inget annat barn hade med sig fika. Jag minns att jag blev helt osäker på om de fick ha med sig fika och helt nojjig där jag framför mig såg katastrof ute i skogen bland barnen där Noel satt och smaskade på sin boll... hahaha. I morgon ska han nog få med en liten bulle i alla fall. Lite gott ska det allt vara. Ja, det där med matsäck och dess innehåll kan vara lite klurigt för en oerfaren =).

Vad har ni i era barns matsäckar?

Nu är jag jättetrött och ska nog bara titta lite på tv tror jag.

Kramar från en gäspande sberg! <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har förvisso inga barn, men nog ska man ha fika med sig när man är på utflykt, det hör minsann till! "Förr" när min mamma packade mina matsäckar så fick jag alltid något extra gott i den också, några Ballerina-kex eller så. Och hon lämnade alltid en söt liten lapp eller kort som en kär överraskning i matlådan. (Det gör hon fortfarande när tillfälle ges.)

2009-02-17 @ 12:06:48
URL: http://designbysara.webs.com
Postat av: Sofia

Du jag fick också med gott i min matsäck! Vad gulligt med en lapp =). Den traditionen ska jag nog ta efter =).

2009-02-17 @ 13:40:09

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0