Hej på er!

Hur mår ni idag? Här är allt bara bra.

Solen skiner och det känns otroligt skönt. Strålarna behövs! Vid denna tiden brukar jag alltid väcka mina övervintrade pelargonier men tyvärr lämnade jag dem för att dö ute i kylan i vintras. Noel skulle ha med tomatplantsfrö till skolan för att plantera. Härligt! Vi går åt rätt håll=). Undra om inte jag ska plantera lite frö här i år. Förra året gjorde jag det och höll på att dö av lycka när små groddar syntes. Tyvärr tog de sig aldrig. Tunna som hårstrån växte de sig låååånnngggga. Ledsamt nog orkade inte de smaaalaaa benen bära upp groddarna som föll ner, i ett störtdyk, och dog. De tvärvände helt enkelt de små jäklarna!

I morgon går jag in i vecka 23. Sparkar gör det och Elsa växer nog så saktligen. Det gör jag i alla fall. Med säkerhet. Jag är mycket större nu än vad jag var när jag väntade Noel. Utgångsläget var nog också större. Hur som helst så mår jag bra och märker inte av några graviditetssymtom alls faktiskt. Undra vad det är för en liten där inne... Hoppas att allt ska gå bra!

Huset går framåt. Sakta men säkert. Det ska bli skönare att vara där framöver när det blir lite varmare. I går kom jag på att jag nog inte vill ha pärlspont i taket utan helt släta men jag är inte säker. Jag är rädd att det blir för mycket spont då jag vill väggarna klädda i det samma. Renoveringen har gått jättebra men känner att det börjar bli mer trögt än innan. TIdigare blev jag överlycklig bara en bräda kom upp men det glädjer mig inte på samma sätt längre. Det räcker inte längre med en bräda. Jag vill ha ett helt hus. Det räcker inte längre med ett badkar utan vatten. Jag vill ha ett badkar med vatten. Jag antar att kylan spelar in och att man börjar se en ände på det hela vilket gör att jag blir lite otålig. Otålig för mig innebär arga örjan. Under den här veckan har jag så att säga skilt mig tre gånger. Vilken tur att jag inte är gift. Då gills det inte =). Björn är desto mer tålmodig vilket är en jäkla tur det! Han gör ett otroligt jobb! Steg för steg tar han en sak i taget. Att ta en sak i taget är otroligt viktigt för att orka med ett projekt som detta. Att inte fundera över allt jobb som ligger framför och framöver. Kanske kompleterar vi varann bra! =).


Ha en bra dag alla! <3

Kramar från Sberg!

Kommentarer
Postat av: sarah

jag gick in i vecka 23 i måndags, roligt att följa dig med. fast vore skoj emd lite bilder på dig

2009-02-24 @ 21:15:33
Postat av: Sofia

Hej Sarah! Vad roligt =) Då är du bara två dagar för mig =) Jag ska försöka att ta lite mer bilder framöver nu när magen börjat öka också och inte endast resten av kroppen =P Hur mår du? Har din mage vuxit mycket? Har du börjat och gå på kontroller och så? När jag väntade Noel var det mycket mer kontroller men jag har inte varit på någon ännu. Snart är det i allafall dax att mäta magen och lyssna på hjärtljud =).

Hoppas att du mår bra! I dag är jag i vecka 23 =) Kram!

2009-02-25 @ 08:38:51

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0