Godmorgon!

Ännu en dag utan vatten står till mötes (säger man så=P). Elsa vaknade klockan 5 pigg som en mört. Björn fick gå upp. Jag låg död kvar i sängen. Björn fick gå upp och gå ut. Han fick hissa vatten, ej drickbart, ur en brunn sedan vidare och hämta ved stackarn... Hahaha ja, vi lever som back in the old days! Förstår ni människor där ute hur mycket man använder vatten till? Jag kan inte gå på toa, inte ducha, inte tvätta, inte diska osv. De sista grejerna gör inte så mycket men de två första är värre=P. Vi hade några liter dyrbart vatten här så vi i allafall kunde borsta tänderna och göra lite kaffe. Jag fick mig en kopp dyrbart kaffe som jag spillde ut över min mobil! En underbar start på denna vackra dag! Nu har jag och Elsa varit ute och fotat igen. Det är verkligen fint ute! Jag kanske ska bespara er mina naturbilder =).

Lite huvudvärk har både jag och Björn haft efter svininfluensa vaccinet. En konstig huvudvärk som bara värkte på en fläck i bakhuvudet. Elsa blev ju också vaccinerad igår. Inte mot svinis utan den vanliga som ingår i vacciationsprogramet. Hon blev gnällig under kvällen och fick lite alvedon. Idag verkar det bättre. Skönt! Nu sover lilla damen!





   



    




Ha en skön dag och njut av ert vatten och det fina vädret!

Ut och fota!

Kommentarer
Postat av: Mel

Åh, tack för din fina kommentar. Även om det aldrig var fara för någon person så får det en att tänka till och verkligen uppskatta alla dem man har omkring sig =)



KRAM på dig!

2009-12-04 @ 08:39:16
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Carro - The Lantismamma

Elsa är fortfarande lika superpöt!!! Kram på dig!

2009-12-07 @ 13:16:21
URL: http://thelantismamma.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0