Tanden är ute! -Recept för er som äter flytande kost=). Fisksoppa!

Tanden åkte ut igår! Så skönt! Nu ska det bara läka. Operationen gick jättebra! Kände ingenting alls trots slipning på käkbenet osv. Stina var med och vi båda fick byta om till sterila kläder. Tossor, mössa osv. Jag fick lägga mig på en brits med ett skynke över mig med hål endast för munnen. Jag är verkligen imponerad över arbetet de gjorde! Under operationen kände jag ingenting och de som utförde arbetet var verkligen gulliga och verkligen trygghetsingivande! Jag var jättenervös men det gick hur bra som helst =). Ni som har något liknade framför er behöver inte oroa er.
Nu har jag lite värk och är svullen men det är ändå så underbart att halvtanden är ute =)! Förmodligen och förhoppningsvis kommer det att bli mindre tandprat framöver =). Nu har jag ju haft lite svårt att äta under en period. Därför har jag blivit expert på diverse soppor. Jag började med färdiga soppor på påse. Smidigt men det smakade inte gott alls. Här kommer därför lite godare recept! Det är en helt vanlig soppa med bitar men har ni en mixer så är trixet att slänga soppan där i=)! Jag gav mig till och med på att mixa godis förut =).

Här kommer i alla fall receptet på en jättegod och lätt soppa!

Skiva ett fisken i bitar, små tärningar.
Hacka ca 3 paprikor -gärna olika färger=) och lite vitlök.
Fräs paprikan och vitlöken i smör.
Tillsätt 6 dl mjölk och 2.5 dl grädde.
Släng i 1 dl vatten och lite pressad citron
och två fiskbuljonstärningar.
Koka en stund. Salt och cayennepeppar är gott.

Extra festlig:

Släng i räkor, broccoli, morötter och en touch av timjan. Servera med något gott bröd!

Ok till alla er med flytande kost... Put it in the mixer!

I kvällens mixer låg köttfärsbiff, potatis, ärtor och sås =).

Kommentarer
Postat av: Kicki

härligt vännen! gud så skönt att det gick bra. :D

låter inte som ett dumt recept du skrev, måste nog testa nån dag. men nu är det dax att nana. kram

2008-10-26 @ 00:10:34
URL: http://mmmusicfreak.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0