Köttfärstårta och tvmys!

Nu har jag just gjort en köttfärstårta. Jättegott och väldigt smidigt. Jag minns första gången jag skulle göra denna... då använde jag en söt tårtbotten =P.

Nu ska jag och Björn äta och bara titta lite tv innan sängen. Noel sover och väskan är packad. I morgon väntar en ny skoldag. Fröken verkar jättemysig och Noel tycker att det ska bli skoj! Känns bra trots att åren rusar och kommentaren tidigare idag =P.



Gör köttfärssås som du vill ha den.
Jag gör denna så här:

Lök
Vitlök
Blandfärs
Creme fraich
Salt
Peppar
Champinjoner
Paprika

Sedan lägger man "köttfärssåsen" i smörgåsbotten (Inte söt tårtbotten ;)). Om man vill kan man ta in den i ugnen en stund. Garnera med det du tycker om. Jag gjorde sallad uppe på för att det var enkelt och för att slippa en extra salladsskål=). Att garnera med ost och tomat är också gott.
Denna lilla rätt är nästa ännu godare dagen efter och enkel att skära i slizebitar för att ta med till jobbet och dyl.

Lycka till!

Kram

Kommentarer
Postat av: KarinKusin

Å det låter gott, kan man få receptet??? Kram Karin

2008-08-21 @ 11:49:34
Postat av: Sofia

Hej KarinKusin. Jag fyller på hur jag gör i inlägget! Hoppas du mår bra! Har sett att du är tillbaka på jobbet. Kram på dig!

2008-08-21 @ 11:52:11
Postat av: KarinKusin

Kanoners!

2008-08-21 @ 12:15:16

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0