Golv och tak... Färg och kladd

Har just kommit hem från huset. Spikat reglar och börjat måla sims och panel till verandan och utbygget. Jag har alltid så bråttom med allt, så också med de nymålade brädorna som bara var tvungna att komma upp GENAST... Jag fick Björn till att sätta upp två sedan fick han nog med kladd!

Björn: -Nä, Sofia! Det här går inte. (Björn är helt stressad över allt kladd överallt)
Sofia: -Jo det går visst! Var positiv! Herre gud vad du är rädd för lite kladd. Det gör väl ingenting?! (Sofia har eld i rumpen och ser bara uppspikade brädor för ögonen)
Björn: -Alla verktyg blir ju kladdiga och det är inte så kul... (Björn nära att bryta ihop)
Sofia: -Nähe, men skit it då! (Sofia bryter ihop)

Hehhehe!

Hur som helst så ska brädorna upp i morgon och det med basta! ;P Nu är alla reglar uppe i alla fall, skönt.

Sitter just och funderar på om man brukar spika tak och lägga golv åt samma håll? Någon som vet...

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Sofia!

Det verkar som du har fullt upp! Haha! Spännande med renoveringen! Du har helt rätt i att man lägger golv och tak åt samma håll. Jag pratade med våra snickare om det när vi byggde vårt hus och de sa att det är så man gör för annars ser det helt konstigt ut. Lycka till och kör hårt med Björn! Han kan gött jobba lite! ;-)

Kram Supersnällasilversara!

2008-08-03 @ 03:34:58
Postat av: Anonym

Tack så mycket Supersnällasilversara =)! Det är ju så mycket som man faktiskt aldrig har tänkt på. Vad bra nu kan jag köra vidare med Björn! Du skulle bara höra vad han har för namn på mig som arbetsledare... ;)

Hur går det för er i nya huset? Härligt va? Hoppas ni mår bra allihop och att allt är bra med lilltjejen. =)Har ni kommit in i några rutiner och så än eller är det för tidigt?



KramKram!

2008-08-03 @ 08:49:49
Postat av: Sara

Jo tack! Här är allt bra. Tycker nog att vi kommit in i hyfsat bra rutiner. Hon sover jätteduktigt på nätterna och det senaste har jag inte ens behövt gå upp och mata utan hon har sovit hela natten. Jätteskönt!

Vad gäller nya huset så börjar vi komma rätt bra i ordning. Det är väl alltid så att det fattas en matta här och nån gardin där men vi tar det pö om pö så blir det roligare.

Haha nu blev jag ju nyfiken på vad Björn har för vackert namn på dig! Vågar inte spekulera i vad det kan vara... =)

Kram igen!

2008-08-03 @ 18:58:47

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0