Hejsan!

Hur har helgen varit? Här har det varit en lugn helg med en del plugg faktiskt. Det blir ju så när man inte får tummen ur på veckorna. Jag är med om en del konstiga saker när jag pluggar måste jag säga...
Jag har en översättningspenna här hemma som jag använder när jag läser engelsk litteratur då det är något ord jag inte föstår. Den fungerar som så att man drar pennan över det ord  man inte förstår också översätter pennan det engelska ordet till svenska. Igår hade pennan totalt fel... det är tur att man är kritisk i sinnet annare hade det kunnat bli väldigt fel -med meningar som: denna teori är fruktbar och pålitlig då mycket fnask stödjer denna. osv det mest konstiga meningar dök upp lite här och där. Haha, det är tur att man läser igenom innan inlämning... Pennan översatte ord vid ett flertal tillfällen till lite snuskiga sådana eller i alla fall till ord med snuskiga hänsyftningar... Mycket märkligt... och jag som ofta tror att allt som händer, händer av någon anledning, börjar fundera över vad detta betyder...

I dag fyller Björn år här hemma. Hoppas det blir en fin dag med mycket presenter. Björn hade önskat sig lite mjuka presenter men det blev det inte.. Näpp, det blev en hammare, som Noel valt från Jula, ett snickarbälte, grova stövlar med stålhätta och en ficklampa... så nu är det bara att slå spiken i bräääannn :)

image171

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Perfekta presenter ju!!!;-)
snart är det kent!!! pöss

2007-10-14 @ 20:13:06
Postat av: Anonym

Hej Gabbi =) Det ska bli jätte skoj! Härligt att komma iväg lite. Hoppas du hade det gott i Barcelona. Pössåkram!

2007-10-14 @ 21:18:11
Postat av: Mia

Har precis varit inne o kikat på Björns blogg och lämnat en liten kommentar :-)
Kram

2007-10-16 @ 15:17:47
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Björn

Tror du att det går bra? Han borde ringa snart...
Vi ses snart.

2007-10-18 @ 19:35:47
Postat av: Anonym

Haha hoppas det! Vi är ju i ett stimm nu va?! Lycka till där ute! =) I keep my fingers crossed!

2007-10-18 @ 19:58:29

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0