Fem kilometer under livlig diskussion.

image194


- Ja, nu flyger de till varmare länder.
- Ja, undra varför ankor flyger så där?
- Mäh, Soooffffiiiiiiaa! Det där är inga ankor! Det är änder.
- Öh änder är väl ankor?!


Denna diskussionen höll i sig de första tre kilometernar. De resterande två handlade om Gäss - gås - and - änder osv. Trots detta utredande av diverse begrepp återstår en del frågor.

Varför flyger de i ett V?

Vart är de påväg?

Vart kommer de ifrån?

Slutligen;

Vilka är de?


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Sofia!!!
Jag kikar in på din eller Björns blogg lite titt som tätt och kikar vad ni gör med huset. Såg bilder på Björns blogg. Det kommer bli jättefint huset!
Ha det så gott!!!
Malin (gustavsson, du vet)

2007-11-18 @ 11:52:38
Postat av: Victoria

Fick du svar på dina frågor om fåglarna? :D Måste varit en givande resa. Ha det bra.

2007-11-18 @ 17:58:17
URL: http://examinoprotempera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Malin: Hej vad kul att du är här =)Tror du det?? Hm jag hoppas verkligen det ska bli fint! Blir lite darrig i benen mellan varven men det ska nog gå bra hehe... Hur går det med ert då? Nyfiken!
Kram!

2007-11-18 @ 21:09:12
Postat av: Anonym

Victoria: Nej! Dessvärre har jag inte det och plågas än av dem. Kan du? =) Give it to me baby!

2007-11-18 @ 21:11:10
Postat av: Ida

Gud va din blogg e bra synd bara att du inte skriver lika mycket som din syrra stina

2007-11-20 @ 18:02:53
URL: http://Idaau.blogg.se
Postat av: Victoria

Haha nädu, jag vet lika lite jag. Har hört många teorier om varför de flyger som ett V med det är inga jag har lagt på minnet. Sorry! Men det skulle inte förvåna mig om de är på väg till nåt varmare ställe för här är det verkligen kallt, grått å trist. Kram

2007-11-20 @ 19:34:28
URL: http://examinoprotempera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kram=)

2007-11-22 @ 13:04:45

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0