På nytt kontor

Jag har ett nytt kontor, jag installerar mig och insuper den nya kontorsandan, det känns bra! Jag har ett stort fönster ut mot en liten innegård. Precis utanför mitt fönster, kanske en meter bort, sitter en man och jobbar,  med sitt fönster mot mitt. Vi sitter mitt emot varandra och vi ser ALLT vad vi gör (don't pick nose). Det är är ovant! Jag tittar ut, jag ser mannen och jag vill spontant ställa mig glatt och vinka. Jag står emot min impuls och tänker att jag får hold my hourses lite grann. Under veckan som gått på det nya kontoret, har jag på ett liksom fått en relation till mannen mitt emot. Det första jag gör när jag kommer på morgonen är att se efter om han anlänt till kontoret. Jösses, vad tidig han är, tänker jag medan jag slänger av mig jackan, tänder upp och drar igång datorn. I morgon ska han få se på tidig tupp, tänker jag. Min ambition om att komma tidigt, är ständigt närvarande. Lite då och då slänger jag en blick över till mannen och ser efter vad han gör. 

-Jasså, nu pratar han i telefonen igen. 
-Jaha, nu är chefen på besök. 
-Jasså, nu dricker han kaffe på kontoret. 
-Jaha, nu släcker han ner och går hem, då kollar jag tiden....


😜



Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0