En härlig dag!

Det har varit en kall, klar, solig och krispig dag med klarblå himmel. Runt lunch stack jag till Alingsås för att fixa en sak. Under tiden letade A-S skidor åt oss på blocket. Skidor hittades och vi möttes upp i Ryda lite senare. 

Första utmaningen var att få in själva skidan i bilen.......... Jag hade ett himla sjå! 


Tillslut gick det och vi rullade iväg. Väl framme kom nästa utmaning, att få ut skidjäveln. 


Spetsen låstes fast under sätet.... Jag drog lite diskret och ville sjunka genom jorden men ja, sånt här får man ju bara ta sig igenom. Är man ovan så är man. Skidan kom ut och vi gav oss ut i skogen. 


Undra vilken era vi befinner oss i nu, sa A-S och syftade på skidorna. Varken hon eller jag har koll på om skidorna är från svunna tider eller om de rent av är morderna. Vi skrattade och drog vidare. Härligt att vara ute på okänd mark. Några vurpor blev det, eller en hel del, men jag är heltänd. Jag älskar att vara ute. Jag borde vara det mer än vad jag är.  Det har varit en superfin dag med en stor soooooool! 


Nu vill jag ut i morgon kväll också, efter jobbet men jag sticker nog inte ut själv i mörkret så jag måste muta med mig nån........ 

Hej! 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0