Fika hos gammelElsa

Idag har vi varit på besök hos gammelElsa och gammelBertil. Vi fikade på smörgåstårta, glass och kakor. Dagens kaffeprat bestod om svunna tider, hur handeln och marknaden förändrats idag mot förr. Vi kom in på internet, Iphones och smarta telefoner, en inte alldeles lätt värld att förklara för gamlingar. För att demonstrera hur mycket man kan göra med sin telefon bad jag dem båda önska en artist eller låt. En önskan om Harry Brandelius kom upp. Jag sökte upp Harry i min telefon och spelade upp en låt. Vi fikade, pratade och lyssnade på Harry. De båda kunde inte förstå hur det var möjligt, hur så mycket olika saker kunde rymmas i en telefon.
 
 
 
LillElsa hittade vad man skulle kunna tro vara en magrullare hos gammelElsa.
 
 
Magrullaren var en kaffemal. 
 
 
 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0