Vattkoppor.

Vi har sjukstuga. Elsa sitter brevid mig i soffan, alldeles prickig. Det började på julaftonskväll, då hittade jag en plita i hårbotten. Jag tänkte först att det var mollusker från Elsas kusiner. Dagen efter kom mer plitor och ganska snabbt flylldes det på. Nu finns prickar överallt och vi har konstaterat vattkoppor. Än så länge har det hela gått ganska smärtfritt, det var först i natt som hon hade det besvärligt. Lilla stumpan! Idag är vi inne på dag 4 och vi hoppas på att sjukdomen har nått sin kulmen. Märkligt hur koppor bara kan blossa upp sådär!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stackars! Men det är bra o ha det har vi tröstat oss med här för vi hade en redigt prickig lillebror på julafton.Totalt inpudrad i potatismjöl var han ändå vid gott mod 😊 Hoppas det lättar nu, det gjorde det här efter fyra dagar ungefär.

2014-12-29 @ 23:48:59
URL: http://litenstjerna.blogg.se
Postat av: Sofia

Jasså, ni har också haft vattkoppor nu. På apoteket sa de att det var många, allt kylande och lindrande var slutsålt. Det är som du säger bra att ha haft det. Nu har det vänt här och det är skönt. Hoppas det går bra för lillebror och att han får ett prickfritt nyår :)!

2014-12-30 @ 19:53:07

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0