Ont i räva med punka.

Men gud vilka feschliga hjul sa jag, till Björn när vi passerade en cykel på en promenad i Malmö. Jag stirrade på hjulen och tänkte att ett upphopp på den där och luften i däcken är ett minne blott. Snacka om att få ont i räven, sa vi när vi fick syn på sadeln. Jag såg framför mig en cykeltur med både ont i räva och punka. Jag och Björn stod länge och blegade på cykeln, hjulen och på sadeln. Jag klämde en bild.
 
 
En amerikansk cykel med slangdäck och med en sits av formbart läder. 
 
 
 
 
Promenaden fortsatte och några kilometer senare hörde jag någon;
 
-Hallå, hallå, gör du ett repotage?
-Repotage? 
 
Jag tittade frågande på honom och sedan såg jag cykeln. Det var mannen med cykeln som trodde att jag gjorde ett repotage om hans cykel. Jag frågade om han hade ont i baken. Det hade han inte för det var något läder som formade sig efter rumpen och tydligen var cykeln speciell, han berättade länge och väl om den. 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0