På bilprovningen.

 
Som den självständiga och rejäla kvinna jag är, skulle jag idag besiktiga vår bil, själv. Under tiden jag (vi) väntatde på min (vår) tur utanför bilbrovningen försökte jag föreställa mig själv inne på själva besiktningen, ni vet, det man kan se i fantasin, kan man uppnå i verkligheten.
 
Nu jäklar tänkte jag, I´m a ruff, cool  (motherfucker) woman (Hell yeh)!
 
 
 
Jag såg mig mentalt sladda in, lite ledigt och lätt och fälla upp motorhuvuen, åt besiktningspersonalen. Jag skulle köra in, Björn som var med skulle få sitta i baksätet och låtsas att han inte var med för jag, jag skulle vara självstädig. Björn körde in. Jag som alltid ser möjligheter i allt, och inte faror, intervjuade besiktningspersonalen om någon, någongång, hade kört ner i hålet som man förväntas köra över.
 
 
Besikningsmannen berättade att en person hade kört ner i hålet en gång, trots alla speglar överallt. Jag tänkte att det måste ha varit jag, men eftersom jag aldrig kört in här förut, var det omöjligt.
 
-Malin, var det du?
 
 Med insikt om att ett husdjur bodde i vår motorhuv, vilka spelgar man ska titta i när man kör in och att vi bör laga vår handbroms åkte jag (vi) hem.  
 
 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0