M-disco.

I går var vår grabb på sitt första M-disco (mellanstadiedisco).
 
Jag var inte alls "på" innan discot. Inte heller efter.
 
 
 
Innan disco:
 
Ska det bli kul att gå på disco? Ska du dansa? Vad har du för förväntningar? Hur känns det här nu då, är du taggad? Ska det bli kul? Får jag ta lite kort på dig innan du går?
 
Mamman går runt med kameran och försöker fånga sin ovillige son på bild.  
 
Under avsläpp vid disco:
 
En mamma smyger upp kameran (den är stor) och försöker att osyligt fotografera sin grabb. Mamman väser lite bitskt på pappan som parkerat bilen på ett sådant sätt som gör ett fotograferande omöjligt.
 
 
Efter disco:
 
Pappan hämtar discograbben. Mamman hänger i fönstret i väntan på hemkomst. Mamman ser en bil anlända på gårdsplanen. Mamman möter upp och hänger ut genom dörren.
 
Hur har det varit? Har du dansant? Blev det någon tryckare? Köpte du något i kiosken? Blev discot som du tänkt att det skulle bli? Träffade du många i klassen? Vem var DJ? Vad spelade de för musik?
 
 
 
 
-Chill, chill, säger mamman, lite coolt och avslappnat.

Kommentarer
Postat av: madde

HAHAHA! Slår vad om att jag kommer bli exakt likadan. Frågar ut min 12-åriga brorson så fort vi ses.

Kram!

2012-10-13 @ 10:59:36
Postat av: Sofia

Ja, vänta du bara Madde ska du få se vad lugn och chillig och icke frågvis du kommer att bli ;).

Kram!

2012-10-15 @ 09:44:22

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0