Jag ska bli med XXX.

 Jag ska bli med fågel.
 
De senaste dagarna har jag bott ute i trädgården. När jag vaknade i morse kände jag mig totalt mörbultad och denna morgonen var det inte pågrund av mina (Noels) hörlurar som jag somnar med utan på grund av kroppsarbete ute. 
 
Idag ska vi göra fågelholkar. Man bygger olika sorts holkar beroende på vilken fågel holken vänder sig till (ganska självklart eftersom en mini-fågel kräver mindre utrymme än en större). Nu är jag och Björn i konflikt (som alltid) angående holken och vem den ska vända sig till. Ja, Björn är självklart inblandad i holkbygget. Björn tycker att vi ska göra en vanlig holk som vänder sig till småfåglar. Jag tycker att vi ska göra en holk till en kattuggla, och kanske några till de mindre fåglarna också.
 
 
 
Bidrar holken till att man blir med uggla eller bidrar ugglan till att man blir med holk?
Om jag bygger en holk för en kattuggla, kan jag vänta mig att en kommer och bor där då?
 
Leder holk till uggla, eller uggla till holk?
 
 
//
 
 
I väntan på kattuggla.
 

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0