Hur är du?

Är du den som alltid är kontrollerad, lugn och sansad, den som håller tillbaka och som inte brusar upp eller gör något förhastat? Är du den behärskade som håller tillbaka lite för länge och lite för mycket för ditt eget bästa? Upplever du att du har hållt dig själv tillbaka i så stor utsträckning att du inte längre har någon kontakt med ditt eget inre känsloliv. Eller är du kanske den som ständigt brusar iväg, brusar upp och rycks med, och som kanske skulle må gott av att hålla tillbaka en stund? Som en studsboll studsar du omkring, i olika höjder och åt olika håll.  
 
Jag och en vän till mig diskuterade just detta, hur vissa har lätt att leva ut sina känslor okontrollerat och hur andra är mer behärskade och inte låter sig tappa kontrollen eller visa sitt känslotillstånd lika lätt. Vissa håller sig själva inom strama tyglar andra låter sig löpa fritt. Jag vet inte om att tappa kontrollen är att använda rätt ord men kanske förstår ni hur jag menar ändå?
 
Vi är olika och beskrivningarna ovan kan göras i det oändliga. Hur vi är kommer an på betydelse och sammanhang med mycket mera men lite förenklat, hur är du?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MLI

Studsbollen =) gap och skrik hjälper när jag blir riktigt förbannad tycker jag, men å andra sidan är det inte så ofta. Mer vanligt är väl att tårarna sprutar på grund av skrattanfall :-D Dock kan människor absolut bli lite obekväma när man visar så mycket känslor så man lär sig hålla tillbaka.

2012-07-16 @ 07:14:59
URL: http://litenstjerna.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack MLI för din respons här inne hos mig :).

Många kramar!

2012-07-16 @ 10:52:59

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0