Fördomar: Säg mig ditt yrke och jag säger dig vem du är.

Det sägs att alla har fördomar.

Jag?!


En bibliotekarie: I de lugnaste vatten... Detta är den kusligaste yrkeskategorin av dem alla. Bibliotekarien är, vad man skulle kunna tro, en beige jäkel. En enstörig bokmal som sitter ensam gömd bakom bokhyllor och läser snusknoveller. Från morgon till kväll läses snusk i alla former. Bibliotekarier är tillsynes döda på utsidan men ett rikt liv döjler sig bakom kadaverfasaden. Ensamheten kan för utomstående verka stor, skenet bedrar! Bibliotekarier lever mycket stramt och ensamt på utsidan men på insidan härjar livligt köttsliga lustar fritt. Bibliotekarier kan inte hålla isär fantasi från verklighet. Ingen har egentligen ett så rikt liv som en bibliotekarie. De är luriga de där bibliotekarierna, aldrig vet man vad som pågår där inne. De skrämmer skiten ur mig men väcker nyfikenhet och fashination.


En kurator: Enformig i sin framtoning. Bär endast svarta ponchos och dyrkar konst.  Någon som utger sig för att vara kurator utan svart poncho är ingen kurator. Kuratorer rakar eller ansar inget könshår och har stora, täta och mörka könsbuskar. När man frågar en kurator om vilken konst som föredras, uppskattas allt. Allt är konst. Kuratorer tycker om att vistas nakna. De dricker rött vin och gillar runda former. Äter, gör de på möglig ost.


En psykolog: Har grava psykiska svårigheter och besvär själv men pekar ut och sorterar dem hos andra. De skapar kaos, sedan skapar de en ny ordning ur det nyss tillställda kaoset.


En präst: Ja, ni vet ju själva.


Kanske har jag en och annan fördom trots allt?




                                                      

                                                        Och vad har vi här då?


                                                         


                                                              - En kurator.






Jag är ironisk, det förstår ni va?!


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0