Charterresenär.

Ibland är jag en charterresenär. Ibland inte. Jag önskar jag alltid vore en charterresenär. Misstolka mig inte. Jag menar inte att jag ständigt vill åka på charter eller för den delen att jag hyllar resor av charterkaraktär, jag menar bara att jag önskar att jag vore typiskt charteraktig.


Har ni tänkt på en sak?



Människor som åker på charter är så.., vad är ordet? De är allt annat än en deltagare av den vanliga, dödliga världsordningen, de är motsatsen. Den charter-resande är som tagen ur sitt världssammanhang och världens alla faror ligger, så att säga, på den berömda hyllan. Charterresenären är typiskt odödlig. Låt mig göra en skildring:


Kalle 76, sex simmar i havet. Gamle Kalle simmar långt ut på djupt vatten. Kalle skådar att en och annan fena sticker upp vid horisontens linje. Fenorna blir större, de kommer närmre. Det gör inget. Kalle är på charter. Gamle Kalle simmar vidare. Bland hajar och tillhörande fenor. 


(Här hade jag tänkt att dra mitt resonemang till något jag ville få sagt. Jag har glömt av vad och kan inte fortsätta, jag hade för roligt på vägen=P!). 



Auf wiedersehen!




//




-Pärleport do not exist. At all.

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0