So far -Eurovision Song Contest

Som det ser ut hittils i eurovision Song Contest så hejar jag på finländaren med äpplet, den finländske äpplebonden. Jag röstar också på tysklands lena. Finländaren verkade så lugn och fin där han stod och sjöng om det lilla äpplet. Lena har något spännade och extra över sig tycker jag. Jag blir fångad, nyfiken och vill ha mer. Låten var bra om än lite slow.

Azerbaijan: En fin låt tycker jag. En fin kärlekssång. No more, no less. 

Slovenien: ja, jo, kanske.

Island: ja, jag ser hur jag smådansar här till den. Mysig, glad och uppiggande! Lite jazzig sådär.

Spanien: Nej! Jag blir nervös av dansarna som sprattlar där ibak. De rycker alldeles för mycket och intensivt. Låten är jobbig. Det blir inget med den.

Ukraina: lidelse, smärta och död. Nej. Eller vänta... Nja. Jag lyssnar igen... Det får bli nja.

Serbien: Kul tuggummilåt. Jag tänker hubbabubba. Färgglad. Ingen vinnare men ja, färgglad. Förresten, jag tänker inte på hubbabubba. Jag tänker på min gamla badräkt jag och min syster hade när vi var små. Gul och rosa randig. Brrrrr. Nä, det går inte.

Giorgien: Lite lik tysklands Lena på tonen men håller inte hennes nivå. Nä, säger jag. Jag säger också ORKA.


Vad tycker ni?


Jag säger Finländsk äpplebonde, Tysk Lena, Island eller Azerbajjjjan.

Björn säger Tyskland, Irland och Serbien.


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0