Om att vilja lite mer (eller inte).

Kan ni känna att det finns någon sorts skam i att vilja ha ut mer av livet, en sorts skam över att inte vara nöjd?

Ämnet är applicerbart på många områden men låt oss dra detta till yrkeskarriären.  


Ibland kan jag känna att jag vill lite mer än det jag gör idag. Jag vill jobba mer, jag vill utvecklas mer, jag vill tjäna mer pengar, jag vill... Samtidigt så skäms jag över detta, just därför att jag borde vara nöjd.

Kan ni känna igen er?


OBS!
Jag säger inte att jag inte trivs på mitt jobb. Det är en ynnest att få göra det jag gör! Jag säger bara att jag vill mer.


Kan det vara tvärtom?


Du trivs med det du gör och är fullt nöjd. Känner du ändå att du förväntas att inte vara nöjd? Att du skäms över att du inte vill mer, att du inte vill göra större, tjäna mer pengar eller vad det nu kan vara...

Jag hoppas att ni förstår mig rätt. Inlägget är rörigt och med risk att misstolkas.


Det hade varit roligt att ta del av era tankar:)!

Kommentarer
Postat av: madde

jag tycker inte att man ska nöja sig, men man kan vara tillfreds med livet liksom. jag ser mitt liv som en utveckling och att jag kan njuta av att vara i nuet. men man vet ju ofta vart man vill tror jag. lite svårt att förklara men är det typ lika som du menar? snälla, säg att det är så! haha :)



kram

2011-05-06 @ 22:05:17
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Madde för att du lämnade ett bidrag här! Nu hoppas jag att det kommer in fler =)

2011-05-10 @ 08:35:48

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0