Ännu en dag i mänsklighetens tjänst!

God morgon!

Nu sitter jag här med både ögonbryn och läppstift. Det trodde ni inte va;)? Jag har hela tjugo minuter på mig innan jag börjar jobbet. Jag funderar på om jag ska gå idag. Jag har inte bestämt mig.




När jag kommer till jobbet brukar jag hälsa på en kollega.

-Godmorgon, säger jag, varpå min kollega svarar:

-Ännu en dag i mänsklighetens tjänst.

Jag gillar frasen.


Idag har jag tänkt att göra vår hälsningsritual lite omvänd, jag tänker mig ett litet rollbyte så att säga. Jag ska inte säga godmorgon. Jag ska säga:

-Ännu en dag i mänsklighetenstjänst.


=P

Ha en bra dag:)!



//



Sofia the Sberg!

Kommentarer
Postat av: Stina (inte din syster)

Ooh! Va sa kollegan?! (:

2011-05-06 @ 19:49:30
Postat av: Sofia

Hej stina!



Oturligt nog var inte kollegan där denna morgon. Jag träffade henne på eftermiddagen och fick då ur mig mina ord. Hon log och upprepade orden ;). Hm, rutinen blev lite bruten men ah, det var lite kul =P

2011-05-10 @ 08:38:35

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0