Uttryck

Jag blev så full i skratt förut när jag satt och tittade på Noels protokoll för läsläxa. Läsfröken skriver alltid en kommentar på protokollet efter läxläsningen...





Tänk vad mycket olika uttryck lärare får höra genom åren. På min tid minns jag att vi sa: "MAO" jag minns inte riktigt vad uttrycket egenligen betydde. Vi sa också "dream on". Till detta uttryck ingick också en fysisk rörelse. Samtidigt som man lite drygt sa dream on, klappade man sig över bröstet. Det hade varit roligt att diskutera med en lärare över olika uttryck de mött genom åren.

Kommentarer
Postat av: Stina

MAO råå.. "NOG" minns jag att du sa också :p

2011-03-03 @ 13:22:18
URL: http://stinalee.se
Postat av: Jessica

Häftig lärare Noel har ;) Själv använde jag ordet ägd häromdagen när jag tyckte att jag hade fått sista ordet. Fick då höra att jag är för gammal för att använda såna uttryck...

2011-03-03 @ 21:20:47
URL: http://lantisliv.blogg.se/
Postat av: Malin GP

Haha... jag såg också det på Sallys läsprotokoll och vi skrattade gott hemma hos oss också!!!!

2011-03-09 @ 13:01:08

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0