Go kväll!




Hej på er!

Nu sitter jag här i tystnad och skriver. Elsa sover och Noel och Björn renoverar. Skönt att bara sitta här. Kände ni solen idag? Gud vad jag njöt när den tittade fram! I dag på jobbet så hände en grej. Jag stod utanför där jag jobbar och kikade in i byggnaden brevid. På fönsterrutan mitt framför mig hängde några saker jag tyckte mig känna igen. Jag stod och tittade på föremålen... Det tog en bra stund innan det klickade till. Mitt på fönstret satt en styck påse fisherman´s friend fasttejpad. I mintsmak. Brevid hängde en stor nyckleknippa i blått band. Myntet trillade ner och jag insåg att mina tillhörigheter satt fasttejpade innanför fönstret på okända lokaler. En hel glasruta avskärmade mig från mina fisherman´s och nycklar.

Usch!


Vad gör man?

Jo, man letar rätt på ingången till stället. Man gör sig mycket osynlig och smyger in längs väggarna fram till fönstret med mina saker på. Fort som synden rycker jag ner prylarna från fönstret och smyger ner dem i väskan. Jag fick upp en lapp ur väskan. Jag skrev tack på en lapp som jag satte på fönstret. Jag smög ut lika tyst och osynligt som jag smög in. Väl ute stoppade jag en fisherman i truten och borstade av mig dammet.

Phu!


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0