Är du bra på att säga din mening?

Du sitter runt bordet, stämningen är pressad och tiden är knapp. Olika frågor diskuteras och beslut ska tas. Alla får säga sin åsikt runt bordet. Ordet vandrar runt. Förste man börjar, andre man håller med, tredje likaså, gruppen verkar enig. Siste man runt bordet är du, du har en klart avvikande mening som du vet river upp känslor i gruppen.


Hur gör du?


Står du upp för din mening eller sitter du tyst och håller med? Kör du över dig själv för att slippa det obehag, en konfrontation kan väcka? Sitter du inne med en åsikt av den enkla anledning att den klart avviker från majoritetens? Orkar du vara den där jobbiga jäkeln som säger emot?

Har du någon gång känt dig som en feg liten skit?



Det tror jag, det har vi alla. 



 



Kommentarer
Postat av: Jessica

Ibland är jag feg men oftast lider jag av en åkomma som gör att jag måste säga vad jag tycker. Gjorde det på jobbet idag och det slutade med tårar...



Någon ska vara första gången man lipar på sin arbetsplats ;)

2011-12-13 @ 19:54:53
Postat av: Sofia

Fy det är inte lätt men det är ändå så viktigt att man gör det, både för sig själv och alla andra inblandade. Torkar tårarna, snyt näsan, och var stolt över dig! Du är en inspiration!



Många kramar!

2011-12-13 @ 20:16:54

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0