Kanske sista gången.

Det är kanske sista gången jag sitter här i soffan framför tvn. Jag tänkte att jag tittar in och berättar detta för er för att förbereda er lite inför min eventuella bortgång. Nu är det ju så att man inte kan förberedas inför bortgångar men jag tänkte  göra detta ändå, förbereda er alltså. Jag känner lite vemod här där jag sitter. Eftersom att detta förmodligen är min sista kväll i soffan, lever jag ut ordentligt. Jag har ätit upp en chokladkaka och druckit två liter cola. Man får passa på medans man kan, säger jag.

Nu undrar ni kanke vad den här eventuella bortgången grundar sig i?



Jo, det är så att jag ska ta mig till ridhuset för ridning i morgon. Min syster berättade att hon skulle utöva denna aktivitet som friskvård. Vem vill inte bli frisk egentligen, frågade Sberg sig själv, och bokade sig en tid också. Sedan kom hon ju förstås på att om hon dör, så är ju inte att vara frisk fullt så aktuellt och då blir ju den här hälsoresan eller friskvården lite ogjord så att säga. 

 
Nu sitter jag här och känner mig lite ambivalent inför morgondagens sport och friskvårdsaktivitet. Jag sitter här och tänker tankar som innehåller begrepp som: leva, dö, frik, sjuk, hälsa, häst, stor, vild, galen... I samma stund njuter jag oerhört av min cola och choklad, i tron att jag ska dö i morgon.

Njut medans ni kan, säger Sberg och njuter.
Njut medans ni kan, säger Sberg och göttar sig.

:)


Sberg, ambivalent whit her feet on the table.

Kommentarer
Postat av: MalinMirakelRyttare <3

Det kommer gå strålande syrran, du ska få se ;0P Glömde jag meddela att kusarna visst varit ovanligt jäkliga denna veckan?! ;0) Fast det fixar la du, eller hur ;0) Kommer bli SKITaskoj, jag lovar!!

2010-09-30 @ 09:08:31
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vad fan ska jag rida i för kläder? Skor? Hjälm?

2010-09-30 @ 09:31:39

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0