Tänk vad många det finns i en.

Tänk vad många sidor som egentligen finns i en och samma människa. Vi har alla ett flertal olika sidor inom oss. Låt er inte benämna er med en. Vi människor är mångsidiga. Ofta har vi en benägenhet att stämpla in oss själva i ett litet behagligt fack. Detta för att kunna förstå sig själv och för att få en enhetlig bild av vem man är. Vilken av dina olika sidor ger du mest utrymme? Hur skulle du beskriva dig själv? Varför? Visst kan du se dig själv olika beroende på vilket sammanhang du befinner dig i och vilka du har runt omkring? Ibland kan det också vara svårt att fånga den där jäkla röda tråden som ska så att säga hålla allt samman...

Hursomhelst, när jag tittar på mig själv så ser jag så jäkla många sidor att jag vet varken ut eller in... Ibland hoppar Kåta Karin fram, ibland Vilda Gun, sen dyker Sberg upp, sen kommer Vemodiga Lena. Ja, vi har Käcka Bettan. Hon är sådär yberkäck och säger alltid: -Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, ni vet. Har ni träffat Nina? Hon bor också i mig och hon är sådär jobbigt ambitiös. Hm, vem mer har vi här in under? Jo, Ann-marie, det är en trevlig tjej. Hon är mycket blyg och osäker trots att hon inte borde vara det. Ann-marie är en mycket klok kvinna, synd bara att hon inte vet om det själv. Hade Ann-marie fått bestämma så hade världen varit sådär blomstrande fin. Klara, ja det är en självgod jäkel som gärna sitter lite tillbakalutad i stolen och klappar sig lite förnöjsamt om magen. Vem mer? Åh, vi har ju Anna-Lena henne kan jag bara inte med! Jag hatar henne rent ut av. Hon är så jäkla självupptagen och tror att hela vida världen kretsar kring henne, it´s all about Anna-Lena?!!!!


Ja, vi har alla fina och fula sidor. Döp dem vettja:)!

När min syster ringde förut då svarade jag kort och gott;



Ulla-Karin;).



//


Ulla-Karin.

Kommentarer
Postat av: Malin, även kallad GullBritt <3

Vad mer kan jag säga, du har helt rätt ;0) Vilken självinsikt!! Visst är det så, det bor många i en, i oss alla. Idag är jag en GullBritt ;0)

2010-11-29 @ 13:22:50
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Malin K

Är så glad att din blogg finns. Fasen så sköjig du är Fia!

Stor kram till dig o alla dina inneboende:)

2010-11-29 @ 20:43:34
URL: http://www.orginella.blogspot.com
Postat av: Sofia

Gullbritt skönt att höra att du känner igen dig ;)! Malin, alla bockar och bugar :). Hoppas att du mår bra!!! :)

2010-11-30 @ 14:02:49

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0