Sbergs lyckoland...

Så ett frö i Sbergs lyckoland!

Så ett lyckofrö av det du har eller önskar. Föreställ dig hur du med dina bara händer sår ett frö, djupt ner i jorden. Se framför dig hur du vattnar och hur ditt frö slår rot. Vattna igen och se hur det växer!



Som ni vet hade jag för ett tag sedan Sbergs sopstation här på bloggen. Tanken var att alla på ett lite speciellt sätt kunde få skriva av sig om sina sopor, dela med sig av dem och, i alla fall på ett mentalt sätt slänga sina soppåsar. Jag kan tycka att vi allt för sällan delar med oss av våra sopor till varandra. Ibland kan man behöva ha någon att dela sina sopor med vilket då kan lätta på bördan lite, man får också chansen att stötta varandra. I dag är en tid det där inte får finnas några sopor, de ska inte finnas och skulle det ändå finnas någon liten soppåse ska man inte prata om den. I ensamhet bär man runt på sina undangömda sopor. Finns sopor i ditt liv är det ditt egna fel och du får skylla dig själv om de finns där. Alla ska springa runt och vara lyckade och soplösa. Alla har sopor, så är det och ibland kan det vara skönt att ha ett ställe där man verkligen kan få sopa av sig. Släng era sopor på sbergs sopstation, säger jag! Gå in och stötta varandra om ni vill. Sbergs sopstation hittar ni i bloggen under Sbergs sopstation.

Nåväl, idag tänkte jag att vi kunde dela med oss av olika glädjeämnen här på bloggen. När det är grått och mörkt ute kan det vara härligt att få läsa om olika människors glädjeämnen. Jag tänker mig ett lyckoland där alla kan gå in och plantera ett frö. Kanske ett glädjefrö av det man har i sitt liv som man är lycklig för, eller att man sår små frön  av det som man önskar sig mer av, en strävan. Plantera ett frö. Alla hjälps åt att vattna och vips så har vi ett frodigt lyckoland! När det vattnas, växer sig groddarna större. Ett lyckoland som alla kan ta del av och värmas av i höstmörkret.

Nu blev detta ett lite slarvigt inlägg tror jag. Jag ska iväg och har inte tid att fixa... Håll till godo så länge. Tanken är god ;).


In och så nu vettja!


Så ett lyckofrö av det du har eller önskar. Föreställ dig hur du med dina bara händer sår ett frö, djupt ner i jorden. Se framför dig hur du vattnar och hur ditt frö slår rot. Vattna igen och se hur det växer!





Tänk på miljön, säger sberg och sår ett frö!

Kommentarer
Postat av: madde

jag sår ett frö för mitt mod, att jag vågar göra saker fast jag egentligen kanske inte törs-jag vågar ändå.



Tack för bra grejer Sberg, först kasta allt gammalt och sen så något nytt :) kram på dig!

2010-11-03 @ 18:35:20
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Malin K

Jag sår ett frö för min underbara familj. Utan dom är jag inget!

2010-11-03 @ 19:26:09
URL: http://www.orginella.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fina frö =D! Nu går jag in och vattnar här!

2010-11-04 @ 08:46:01
Postat av: Sara

Jag vill så ett endaste litet skrumpet frö här idag. Helt visset ser det ut. Men jag hoppas på den goda näringen i ditt land, Sberg! Det här lilla fröet är både frostskadat och uttorkat, serru.



Väx nu, lilla frö, väx! Har du nån bra gödning, Sberg? (Ta från komposthögen på tippen kanske...?) Vattna på, trädgårdsmästar'n!!!



Kram

2010-11-05 @ 10:26:14
URL: http://www.designbysara.webs.com
Postat av: Sofia

Nu jäklar ska vi få liv i det skrumpna fröt! Här gödslas och vattnas det! Nu jäklar alltså!

2010-11-05 @ 17:28:27
Postat av: Anonym

Här sås ett frö av kurage!

2010-11-07 @ 12:17:57

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0