Myskväll!

Här lagas det köttfärstårta nu... Täcket är framlagt i soffan, colan står i glasen, godis har bunkrats upp och filmen är laddad. Kan det bli bättre:)? Man får göra vad man kan för att liva upp dessa dagar av grått.

Köttfärstårta är ett bra tips på kvällsrätt tycker jag. Vanligtvis lägger vi köttfärs mellan tårtbott(n)ar. Idag blir det köttfärsmackor då den vanliga bott(n)en var slut. Jättegott och lätt!



Lägg köttfärs mellan två rostbröd.

Garnera med lite ost och tomater.

Ställ in i ugnen tills osten smält.

Klart! 

Servera en god grönsallad till. 



Jag önskar er en mysig kväll!


Kommentarer
Postat av: madde

åh va gott! är sjukt sugen på kall cola i burk men försöker hålla nere drickandet lite hehe. men lite chips och jordnötter har jag fått i mig duktig som jag är :)



kram!

2010-11-02 @ 21:18:23
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: sofie

va? lägger man rå köttfärs mellan brön'a=) eller ska den stekas först? kryddning? låter spännande d här

2010-11-02 @ 21:47:39
Postat av: Sofia

Oj, vad slarvigt jag skrev! Stek köttfärs innan du lägger den mellan bröna ;). Jag brukar använda salt, peppar, vitlök. Jag brukar också ha i lite paprika och grädde i den stekta köttfärsen:).



Madde, duktig du är =D

2010-11-03 @ 09:55:02

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0