"Låt mig fånga min jälva dag när jag vill!"

Hahahahaha, förlåt för mitt dåliga språkbruk men..!

Överallt jag går, ser jag fina budskap. Budskap säger åt mig, eller oss alla, att ta till vara på livet och allt av dess innehåll. Jag går in i matvarubutiken, bland äggen ser jag en liten skylt som uppmanar mig och alla andra att äta ägg, detta för att fånga dagen och liksom få tag på den. Jag går in i tygaffären, jag möts av en hissgardin vars budskap lyder catch the day eller carpe diem.  Jag går vidare in i interiörsbutiken för att i nästa stund, fullkommligt drukna i kärleksfulla lyckoord. Jag går hem och möts av väggord som säger att kärleken är störst av allt. Jag sätter på tvn och möts av ord och uppmaningar om att välja lyckan! Det är fina budskap, missförstå mig inte, men lyckobudskap skönjer över mig som en hel tsunamivåg. Ord som förut var vackra, betydelsefulla och bevingade har nu, lite grann, vänts till sin motsats... Det blir lite av en inflation i lycko-ord.

I am feed up!



Jag vill skrika rakt ut åt hela världen (kanske måhända en liten överdrift men ändå):


"-Låt mig fånga min jälva dag när jag vill"!


Oppps förlåt!






Är det jag och mina glasögon som gått och blivit negativa, eller är det en hel jäkla uppsjö av lycka överallt?!



//


Sberg, glad och nöjd, men ändå kanske lite bitterfitta igen:)?






Kommentarer
Postat av: Malin tycker...

Visst är det så kära vän. Vi ska fånga den där jäckla dagen så in i förbenat mycket, att vi nästan tappar bort hela grejen. Lycka hit och lycka dit... orden blir nästan lite fattiga efter ett tag. Ska ärligt erkänna att visst fasen står det nåt liknande på min gardin här i köket. "Livet är Här & Nu.." egentligen rätt självklart när man tänker efter. Vart skulle det annars va liksom?! Ska inte gegge ned din fina blogg för mycket med mitt kletiga mirakelprat. Vill mest bara säga att jag VET vad du menar. Jag har själv kännt av samma sak. Det räcker att bläddra i en tidning så hittar du nåt gott tips om HUR du ska fånga livet och tiden. Hur gör man Sberg, hur gör Du??

2010-11-12 @ 21:22:41
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Postat av: Everydaywords

Kunde inte sagt det bättre själv. Det som stör mig mest med det hela är att man förväntas vara glad och tacksam hela jävla tiden. Vad fan, jag har rätt att vara bitter, ledsen, arg och hellre sova bort den där jävla dagen än att ta till vara på den! Ha!

2010-11-12 @ 22:41:01
URL: http://everydaywords.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ha ha ha, jag hade inte kunnat skriva det bättre själv. Visst har du rätt i att det har blivit en inflation i orden och det blir lite övermäktigt att se det precis överallt. Ha en trevlig helg och fånga dagen om du kan... Kram kram

2010-11-13 @ 19:22:03
URL: http://lantisliv.blogg.se/
Postat av: madde

men hallå, man måste ju få ha skitdagar! jag fångar inte varje dag däremo försöker jag att hitta något att vara glad år varje dag. men ett väggord kommer aldrig komma upp på mina väggar.

carpe fucking diem på det!



kram

2010-11-13 @ 19:22:25
URL: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Postat av: Des

Jag är nog oxå en bitter jävel Fia. Ibland får jag inte ihop hur hur alla kan ha det så bra JÄMT?!



Money Money Money;)



Kram<3

2010-11-14 @ 08:02:54
URL: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hahhaa, åh, vad härligt att läsa era kommentarer ;).



Kram på er!!



2010-11-14 @ 19:04:57
Postat av: Sara

Amen, sister! Kram

2010-11-15 @ 08:04:35
URL: http://www.designbysara.webs.com

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0