Godmorgon!

Hej på er! Har ni sovit gott?

Filmkvällen igår gick sådär. Det började med bråk. Först bråkade jag och Noel om vem som skulle ligga på den mest önskvärda sidan av soffan och med rätt ända på täcket (vårt sedvanliga helgbråk). Jag tyckte vi kunde ligga på samma sida, jag och Noel. Det tyckte inte Noel. Tillslut gjorde vi det ändå. Björn hade filmen vi skulle se på datorn så den skulle föras över på usbminnet. Minnet var borta och jag blev sur på björn varför han inte kan hålla ordning på sina saker. Efter någon timma slog det mig att det rasslade till ovanligt hårt när jag dammsugade senast. Jag hade dammsugat upp det. Nu var Björn sur på mig. Filmen startades tillslut. Jag somnade=).


Nu har jag varit ute i boden och rotat. Det finns mycket kul att hitta där. Gården, vi bor på, köptes av ett gammalt par. Samma släkte har bott här i generationer så det har aldrig rensats i ägorna. Mycket finns att hitta =). Jag har hittat en bok i sexualkunskap från way back! Jag kan säga att tiderna förändras =P! Nu hittade jag en gammal bibel från 1800. Ägarna av bibeln ligger på kyrkogården. Ägarinnan hette också Sofia. Sofia fast med ph. 

Lite läskigt med gamla biblar men samtidigt fascinerande. Tänk vad de har blivit läsna...

 

Jag tror att det kommer andar när man har skrifter av denna sort hemma. Kanske får jag gå ut med den igen...





Jag har fått min första blomma på rhododendronbuskarna jag planterade för någon vecka sedan =)! Hoppas nu inte att det är en sista-rycket-innan-döden-blomma. Jag minns när jag stolt visade upp mina blommande växter för min syster:


"Mäh, Sofia! Det där är inget att vara glad över. De där växterna blommar när de ska dö. Sista rycket innan döden liksom. Dödsrycket."



Ha en fin dag!

Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0