Godmorgon!

Nu sitter jag och Elsa här och snorar. Vi har blivit jätteförkylda.



Hoppas det ger med sig snart.




I går var vi i lidköping. När vi åkte igår så nös jag då jag och Elsa stod vid ett rödljus. Det for snor överallt och jag fick inte tag i min toarulle... Det rann från näsan som vatten. Där satt jag fast i trafiken med långa strängar rinnandes under näsan. Vad gör man?  Jo man snyter sig i handen. Killen som stod utanför, och som också väntade på trafikljuset, tittade på mig. Jag såg tydligt rysningen längs hans kropp =P. Ja, men vad ska man göra när man är mitt upp i trafiken? Tur att man har våtservetter säger jag! Jag log lite till killen utanför. Killen log inte tillbaka.

   




 
Här kommer jag släpandes på toarullen!


Elsamus sov gott utanför fönstret då vi åt mat =).




En härlig dag på stan. Vi gick och kikade här och där och köpte thaimat med oss hem sen. Vi träffade Konstapel Anders som satt och spanade på cyklister på gågatan. Jag hade ingen aning om att man inte fick cykla på gågator. Jag trodde man fick köra bil där också?! Nä, bil visste jag men inte cykel. Man lär sig nått varje dag =). Vet ni hur många gånger jag har fått böter i trafiken utan att jag själv har vetat om att jag gjort en överträdelse? Nä, det tänker jag inte berätta =P. Mina polisvänner har gett upp hoppet om mig i trafiken. Usch, jag hör min körlärare vara uppgiven på mig än idag =). Jag glömmer aldrig när han frågade mig vad man skulle hälla i en behållare under huven. Jag svarade att jag inte visste. Han gav mig en ledtråd och frågade vad jag druckit under semestern jag nyss varit iväg på. Jag tänkte efter en stund och svarade glatt: Coca cola! Jag hörde en suck och jag kom på vad jag just sagt inför min lärare och de andra som var med. Hahaha! Ibland blir det knas. Han fick ha mycket tålamod med mig min käre körlärare. Jag vet inte hur många gånger jag fick höra: Sofia hade bilen kunnat prata nu, då hade han sagt aj. Samma replik var gång jag körde på eller in i något. Hahaha! Många fina skratt minnen har jag minsann!



Nä, nu ska jag ut och gå med lilla Elsamus. Vi ska gå och titta på lite ankor tror jag.




Ha en fin dag hörrni!

Kommentarer
Postat av: Faster Trude

Hahhaaaa...snyta sig i naven Sofia...Hahaaa...tja, vad skall kvinnan som i samma situation, 26 ar sedan, oxa i Lidkoping pa vag hem til Stola efter en lang dag pa Nyckelpigans ICA affar, upptacker att varldens forkylning startar och nasan rinner som vatten ur en kran, 20 minuter tills man ar hemma och inget papper....MEN, tamponger har man ju alltid med sig...sa en sadan proppades up i nasborren, lite trangt men toppen kom in....varre var det nar jag kom hem...den hade ju liksom svallt, och nu kom den varken ut eller in...Urban, min pojkvan for 26 ar sedan, tyckte nog att jag var dummare an dummast och efter en burk vaseline och lite hart fysiskt arbete och en del tarar kom den i allafall ut...Summa summarum, battre med snor i handen an en ob i nasan :-) Ha en fin dag snuttan. Kramar Faster

2010-03-17 @ 09:16:22
Postat av: Sofia

Hahaha! Hej min kära faster! Ja, det märks tydligt vem jag är släkt med =P! Skönt att ha någon som är värre än mig -Det är inte så vanligt serru =P! Kommer det från farmor tro? Hoppas du har det bra trude och att vi ses snart!



Här kommer en elektronisk jättekram!

2010-03-17 @ 09:20:11
Postat av: Anonym

hahahaha ska bilden föreställa dig näe skoja bara hehe :)

2010-03-23 @ 20:47:33

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0