Har ni något ni aldrig skulle se er själva göra?



Har ni någonting ni aldrig skulle se er själva göra?

Jag och min mamma drog i går i väg till ett shoppingcenter efter lite avslutningskläder till Noel. Vi åkte i bilen och vi lyssnade på radion. Det var människor som ringde in och chitchattade lite med programledaren. Tanken har slagit mig förut och nu den slog mig igen.

 Vilka är det som ringer in till radion? 

Jag kunde inte släppa tanken. Vår resa på 50 minuter bestod av denna fundering av vilka det är som ringer in. Jag skulle nämligen aldrig ringa till radion. Inte ens om jag hade något jätteviktigt att säga. Jag skulle liksom inte komma mig för. Vad skiljer mig, från dem? Mamma fick ofrivilligt ingå i mina funderingar. Hon skulle inte heller ringa till radion? Varför? Hon sa att hon såg inget av nöje i att ringa till radion. Hon förstod inte varför hon skulle göra det. Jag kan väl heller inte se något nöje med det hela förutom att det är just en sån grej jag aldrig skulle göra och det är där det roliga in i bilden. Jag gillar inte tanken på att det finns saker jag aldrig skulle göra. Jag frågar mig varför? Jag kan inte se mig själv ringa till radion. Aldrig. Jag vet inte varför, jag kan bara inte se mig själv göra det. Jag sa till min mamma att det nu var dax att göra det där jag inte kunde se mig själv göra. Vi skrattade och levde oss in i tanken att jag, där i bilen, skulle ringa. Jag fantiserade över hur samtalet skulle te sig.

Jag skulle säga att jag hette Sofia. Rösten skulle vara bebislik och jag skulle fnissa och sedan prata baklänges. Alla som ringer in låter alltid så lugna och världsvana på någotvis. Som om de aldrig gjort annat än chitchatat. Vad skulle jag säga att jag gjorde? Vem skulle jag hälsa till? Ja, jag funderade hela resan över detta. Jag lägger något stort i att ringa in till radio. Jag vill också vara en sån som ringer till radion.

Störd? Ja, lite :).

UTMANING!



Ok, mina vänner. Idag letar vi upp en sak vi aldrig skulle göra. Vi gör den! Gör något du aldrig trodde du själv skulle göra:).

Nu jäklar ska jag ringa till radion:)

Vad ska jag säga? Vilken kanal ska jag ringa till? Vem ska jag hälsa till?


Vad kan du inte se dig själv göra?

Do it:)!


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0