Sagan om dagen.

Sberg satt, som vanligt på söndagmornar, med sitt morgonkaffe. Hon satt och slösurfade lite. Sberg tittade in på mirakelmalinsblogg. Mirakelmalin var i denna stund påväg till ikea. Sberg fick bright ide!



Nu fick hon bråttom...




Bort med kaffet och in med tandborsten. Sberg räserskurade sina tänder (Sbergs tandläkare har sagt att sberg inte ska skura så hon försöker att inte skura. När Sberg får bråttom då kommer skurmoppen fram i allafall).

Nu är Sberg med familj också påväg till ikea. Inte ska väl de behöva vara ensamma där på ikea tänkte Sberg ;).
 
 

Alla tittar på balder. Balder fungerar för Noel som älgen på halleberg gjorde för mig när jag var liten.



Den där j älgen som vi alla syskon alltid missade trots att vi alla bokstavligen hängde utanför bilrutan. Resterande resa bestod av nackspärr och älgbråk.

Väl framme på tittade vi runt och hälsade glatt på mirakelmalin med familj.

Jag vill ha korv sa Noel, och köpte en...




Fort drog vi igenom ikea. Vi sa hej då till mirakelmalin och åkte vidare till...



där tappade Noel en...

 
framtand. Äntligen! Tanden la vi i en påse. Nu ska Noel gömma den mycket noga för att se om det finns någon tandfe. Finns det en tandfe hittar hon den gömda tanden. Det gör inte hans föräldrar säger han... hm.

Vi fikade och tog tempen på Särö.

   
  

Vi gick en sväng och tittade på fina hus, båtar och natur...



 



Vi hittade fina promenadstigar med fin växtlighet. Lite trollskt faktiskt...


Det var verkligen fint på de trollska stigarna men här letade jag orm ska ni veta... så som jag trippade... :)


Havet!






Dagens blåvita från Särö.


Det var ett mycket trevligt Särö vi besökte idag. På återseende, sa vi, och åkte hem.


Mamman plockade fram sitt...



Nintendo DS och spelade Mariokart där hon satt bak i bilen.


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha va sjukt!! Jag bor verkligen i Särö!! Vad gjorde ni här? :)

2010-06-21 @ 10:52:37
Postat av: Sofia

Vilket fint ställe du bor på! Synd att vi inte sågs, eller gjorde vi det:)? Vi brukar tunera ibland, runt lite här och där. Vi ställer bilen och går på de mest underliga ställen. Igår blev det särö. Vi tog tempen. Mycket vackert! Kanske ses vi nästa gång :).

2010-06-21 @ 11:01:06
Postat av: Maria

Vad synd att jag inte såg er! Bor precis i området där ni promenerade och promenerar själv där dagligen! Haha, synd att vi inte gick in i varandra, jag hade nog fått en chock av att se dig där! Har läst din blogg ett bra tag :) Men bor inte ni ganska långt härifrån?

2010-06-21 @ 19:11:44
Postat av: Sofia

Åh, det var synd! Jag hade också fått chock att träffa någon genom bloggen, haha! Hoppas vi ses nästa gång! Vi har en 1 och en halv timmas bilfärd lite drygt. Jag förstår att du går promenaden där vi gick. Det var verkligen fint:).



Kram!

2010-06-21 @ 20:00:58

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0