Sagan om ängen.

När jag var liten berättade alltid min pappa en saga för mig. Han berättade om en äng som fanns uppe i himlen som var full av liv och blommor. Han sa att varje människa hade varsin äng att ta hand om. Var gång man gjorde något dumt, typ sa fan eller nått =P, så vissnade en av alla de blomstrande blommor på ängen. Denna saga ligger mig varmt om hjärtat och igår förde jag den vidare till Noel. Pappa får leva vidare genom sagan om ängen =).




Noels äng lär vara fullproppad av blommor i alla dess färger!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick nästan en liten tår i ögat.



Det var otroligt fint skrivet!



Vilken fin och klok pappa du verkar haft.



Ha en fin helg <3

2010-01-22 @ 20:49:51
Postat av: Gabbi

Vilken fin saga.... Ska nog oxå "låna" den....

Sture och Zannah har det nog bra på sina ängar, lät helt ljuvligt, sommar!!!!

Hoppas ni mår bra våra vänner, snart får ni komma på besök i vårt nya hem;) kram

2010-01-23 @ 08:34:11
Postat av: Stina

Den där kör jag för bobby varje gång han gör något dumt här hemma, hehe :p Själv undrar jag ibland om jag ens har några blommor kvar så som jag svurit. Det får vi hoppas, pappa sa även till mig att man har möjlighet att så nya frön om man lovar att ta hand om dem nya plantorna som kom.

2010-01-23 @ 10:45:29
URL: http://stinalee.se
Postat av: Stina

Hoho, svara på mitt sms då :p

2010-01-23 @ 11:32:35
URL: http://stinalee.se
Postat av: Sofia

Fin helg till er! =)

2010-01-23 @ 14:16:15

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0