Vision...

Vad får dig att gå upp på morgonen? Vad får dig att må bra? Vad vill du uppnå i framtiden? Åt vilket håll strävar du?

Vad som får oss att må bra, eller vad som motiverar oss till olika handlingar varierar. Vi har alla olika stävan i livet efter vad vi vill uppnå och hur man vill leva. Vissa har det klart för sig, andra har inte riktigt funderat över det. Jag har en bild av vad jag vill med mitt liv. Ibland kan man stämma av och fråga sig om man styr kosan åt det håll man vill. Hahaha! Jag har en fanatisbild med värme och kärlek där olika människor ingår. Denna bild (som jag inte tänker avslöja här) hjälper mig att se vad som är viktigt i livet och hjälper mig att hålla mitt perspektiv när tillvaron blir dimmig och då man känner sig vilsen. Denna bild brukar jag deklarera för Björn och stämma av hur hans bild ser ut och hur väl vi delar uppfattning. Hahaha! Sbergs sambo har det inte alltid lätt =P.

Har ni någon vision?


Kommentarer
Postat av: linea

Ja, jag kommenterar väl på detta inlägg också. Om du tycker att jag kommenterar för ofta så får du säga till! haha :)



Jag har också, precis som du en bild av värme och kärlek, också glädje och mycket lycka! Kommit fram till att jag vill bo en bit utanför stan och bilda familj så småningom men med jobb osv känns det mer oklart. Undrar mycket över hur stor roll arbetet spelar i livet, isåntfall är det ju viktigt att komma på vad man vill syssla med? Det har jag ingen aning om...



Fast det är ganska svårt o säga vad man vill uppnå med livet tycker jag. Jag tror att det är något som ändras hela tiden och det viktigaste är nog att finna lyckan här och nu. Det kanske är vad jag vill uppnå med livet, en inre trygghet och att kunna känna trivsel vart jag än är :)



Lite flummigt hoppas poängen kom fram.

Ha en bra dag !

2010-02-09 @ 13:16:24
URL: http://linkis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack kommentaren =) Bra att du kommenterar tycker jag (så länge det är snälla förstås =P!) Tack för att du delar med dig!

2010-02-09 @ 15:20:00

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0