Sberg vardagstipsar!

-KASTRULLTIPSET!-




Ja, mina vänner. Hur mycket man än vill undvika att plocka disken ur diskmaskinen, blir man ibland tvungen.
Vänner, varför göra diskutplockningen tråkigare än vad den kan vara;P?


Ta en titt på bilden nedan.



Vad ser du? 

Just det! Du ser två kastruller.
 
Kastrullen till vänster har ett slutet handtag med ett spår i. Kastrullen till höger har ett öppet handtag.



Titta på kastrullen till vänster.

Vad tror ni händer med kastrullen, efter att den har varit i diskmaskinen?

Just det! Det slutna handtaget fylls med vatten.

Vad tror du händer då du plockar ut kastrullen från diskmaskinen?

Just det! Vattnet åker ut över golvet.

Gillar du blöta golv?

Nä.

Vad händer då?

Just det!




Nu vänder vi oss till den högra kastrullen.

Vi tar kastrullen ur diskmaskinen.

Vad händer?

Inget!

Inget blött golv. Inget slitage, inga fuktskador, heller inga halkskador men det bästa av allt. Inga blöta strumor.


Mycket bra, säger Sberg!




Sberg uppmanar:


Köp kastruller med ÖPPNA handtag!

Kommentarer
Postat av: Malin GP

Du är så rolig Sofia!!! Haha...

hemma hos mig gäller stenhårt regeln att det som inte kan köras i diskmaskinen det KASTAS bort.

Folk förfäras över när jag kör bästa-porslinet rätt i maskinen ihop med knivar och stekpanna och gärna filtret i fläkten och ALLT MÖJLIGT!

- Det kan du inte köra säger de förtvivlat.

Och jag bara:

- Funkar det så funkar det och funkar det inte så... SOPTUNNAN!

2010-09-01 @ 09:26:43
Postat av: Sofia

Malin, jag kan inte säga annat än att det var en mycket bra regel! Allt går om man vill! Vet du... Kommer du ihåg det inlägget jag skrev om att Elsa var en Ingals? Kommer du ihåg ditt svar i det inlägget. Fy fan vad jag skattade! Jag skrattar fortfarande åt det. Det var så jäkla bra! Du är rolig=)! Kramar från mig! Hoppas det går bra för s i nya klassen:). Ja, nu har det börjat igen.

2010-09-01 @ 09:59:25

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0