Godmorgon!

Efter en sömnlös natt sitter jag här och dricker kaffe. Natten var lite märklig. Det var åska i luften och sådär klibbigt varmt som det kan bli vid denna tiden. Vi sov med fönstren öppna. Rätt som det var hörde jag något som flaxade in. Jag tänkte att det var en stor örn eller uggla (jag har en lätt tendens till överdrift). Jag flög upp och tände min läspannlampa;). En stor vårtbitare satt på Elsas säng. Björn!!!, vrålade jag som vanligt då något händer. Jag benämner mig förövrigt som självständig. Björn svor och for upp. Björn vågade inte fånga den gröna vårtbitaren med händerna, så han sprang runt i kallingarna, svärandes, och letade efter något att få ut djuret med. Tillslut åkte den ut. Elsa sov, ovetandes, vidare. Vi la oss åter i sängen. Björn föll i djupsömn. Jag släppte in katten. Det var mörkt, jag tände aldrig min pannlampa. Jag ser att katten leker med något. Jag tänder lampan och ser en halv mus. Björn!!!!, vrålade jag med min vanliga gälla stämma. Björn, flög upp och svor, något mer än första gången. Björn vågade inte ta i den halva musen med händerna. Han letade efter tillhygge. Även denna gång i kallingar. Björn fick ut musen och föll åter i djupsömn. Jag låg vaken.



http://www.photohallbert.com

Förövrigt är allt bra. Jag har lite prestationsångest över framtida arbetsliv och utgår ifrån att jag har sparken inom två veckor. Jag är mycket positiv i mitt tänkande;). Jag har också god tro på mig själv! Jag jobbar det! Det är positivt att hitta mönster hos sig själv, som jag brukar säga. Det är då man kan börja utmana sig själv!

Allt går! 


Jag har en fråga: 

Hur skriver man en mening som denna: 


Björn!!!!, vrålade jag med min vanliga gälla stämma.
 

Vart utropstecken i detta fall:)?


Kram på er där ute!

//

Sberg

Kommentarer
Postat av: Ida

Utropstecknet bör väl vara just efter "Björn" :). Min storebror och hans sambo har ungefär samma "nattliv" som ni. Fast i deras fall är det främst eventuella spöken/"knarkare"/tjuvar som eventuellt går i trappan till övervåningen!

2010-08-17 @ 12:33:20
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/
Postat av: Marja

Ska genast stänga mitt sovrumsfönster! Vårtbitare är vidriga! Jag skulle bli tvungen att åka bort mitt i natten ;)

2010-08-17 @ 21:57:51

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0