Låååång Fredag!

Tänk vad lång denna fredag upplevdes när man var barn =). Hänger ni i fönstren nu och kikar efter påskkärringar påväg till blåkulla? Det gör jag och Noel. Än har vi inte sett någon men de kommer nog =P.




Påskhelgen är härlig tycker jag. Ganska behaglig. Jag har många fina barndomsminnen från påsken. Mamma och pappa gömde alltid påskägg ute i trädgården och gav oss, mig och malin, en karta över vart äggen låg. På något konstigt vis såg de alltid när påskhönan (vi har påskhöna) anlände. Som tokiga sprang vi runt i trädgården och letade. Vädret är som varje påsk blandat. Regn och sol.

Jag har varit ute nu och fixat lite ris och gjort lite kransar. Ägg är uppkörda i ihåliga trädstammar. Idag ska vi ordna lite påskmat och mys.

    
 

Igår försökte vi, ganska ihärdigt, få fyr på en av våra påskbrasor. Efter ett par timmar gav jag upp och gick in stelfrusen med blå läppar. Björn kämpade ett tag till men kom in sedan. Ingen eld. Hoppas på bättre lycka idag.

Noel vägrar som varje år att ta på sig sin höndräkt som hans mamma så fint sydde till honom en påsk. Tänk vad sur jag var när han vägrade att bära den! =P




Tradition!

Hoppas ni får en lååång och fin fredag!

Kommentarer
Postat av: KarinKusin

Va fint du har det hos dig! Nu vet jag var du bor, Mattias pekade ut det åt mig när vi åkte till Göteborg =) Ser underbart ut!!!

2010-04-02 @ 14:00:48
Postat av: Sofia

Hej KarinKusin! Det är bra då kan du komma när du har vägarna förbi! Ja, det är allt härligt här även om det är en massa kvar att göra. Hoppas ni får en underbar påsk! Kram på er och ge en till M =)

2010-04-02 @ 15:54:29
Postat av: elma

bor du i göteborg?

2010-04-02 @ 20:31:37
Postat av: Sofia

Jag bor en bit från göteborg...

2010-04-02 @ 20:50:37
Postat av: Anonym

så långt...

2010-04-02 @ 21:05:33

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0