Marknadsanalytiker

I går kväll satt jag och björn i soffan. Barnen sov. Vi njöt av tystnaden och vi njöt av varann. men så satte det igång...

Jag blev marknadsanalytiker sberg. Jag blev en analytiker av min marknad i sann sbergsanda.

Sberg: Läget är stabilt.

Tystnaden är förbi

Björn: Va?

Sberg: Marknadsläget är stabilt. Min bloggstatistik har varit ungefär samma i två veckor.

Björn: Lägg ner.

Sberg: 257 unika besökare. Hm, 7 färre än i går vid samma tid. Jag har gått bet. Jag har losat. Bla, bla, bla.

Sberg undersöker saken närmre. Hon analyserar sin marknad in i minsta detalj. Björn blir uppslukad av sbergs iver och marknadsanalytiska uttalanden. Han glömmer, han förlorar, sitt motstånd.

Björn: Ja men klockan är ju inte så mycket än. De kommer tillbaka ikväll.

Sberg: Till mig kommer man inte under kvällen. Till mig kommer man det första man gör på morgonen!

Björn: Folk har inte tid på morgonen. Du vet väl själv hur det är?

Sberg: Det handlar om prioritering.

Björn: suck!

Björn: A ja. Ska jag gå upp då och klicka mig in på datorn där uppe. Då får du ju alla fall en till.

Sberg: Ja, gärna. Tack.

Jag bloggar bara för nöjes skull!

Ja, just det.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej och hallå! Jag läser här varje dag. Alltid så bra och ofta väldigt roligt skrivet som vi västgötar skulle sagt!! Kika gärna in på min blogg. Där skriver jag om det mesta som rör mitt liv. Ha en bra dag och du jag nöjesbloggar oxå bara =P med en förhoppning om att en gång bli stooooooor här. Nä, för min del räcker det att va liten. Kram

2009-09-29 @ 14:19:19
URL: http://trebarnsmammansliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-29 @ 14:20:41
Postat av: Caroline.

Tackar tackar! Ja de var en himla going till kille som kikade ut i Lördags : )

2009-09-29 @ 15:01:22
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Carro - Lantismamman

Ha ha!!! Helt underbart!!!!!!

2009-10-02 @ 21:49:03
URL: http://lantismamman.blogg.se/

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0