Textproblem!

Elsasånger. Elsa får dagligen höra två sånger. Den första lyder: I ett hus vid skogens slut liten tomte tittar ut... Ni vet va? Sen får hon också höra en sång från Emil i Lönneberga.

Jag sjunger som jag alltid gjort:

Upp och ner. Ner och upp. Träden gal i granens topp. Upp och ner. Ner och upp satt och tugga snus. Dajdajdajdaj satt och tugga snus.

Och sen från början!

Upp och ner. Ner och upp. Träden gal i granens topp. Upp och ner. Ner och upp satt och tugga snus. Dajdajdajdaj satt och tugga snus.

När jag idag funderade över innehållet insåg jag att jag nog hade lite fel text. Träden gal i granens topp?


Kommentarer
Postat av: Malin K

Men det är väl just det som är grejen m den sången? Upp o ner - ner o upp? Katten skäller, värper karameller, hunden jamar, lilla katten gal el ngt sånt sjunger man ju. O det är ju inte helt rätt det heller eller vad säger du? Hoppas ni mår fint! Kram Malin

2009-10-08 @ 10:30:10
Postat av: Malin K

O om det är träden eller grisen som gal i granens topp spelar kanske inte så stor roll när allt är så tokigt ändå;)

2009-10-08 @ 12:55:25
Postat av: Mel

haha! den sången är helt omöjlig att få rätt! en annan version som jag dansar till på FK nu går såhär



"upp o ner, ner o upp

vi skriker som en galen tupp

det snurrar i knoppen

det tycker vi är toppen

bak o fram, hit o dit

gungan är vår favorit

vi skjuts upp i luften

som en liten satellit!"

2009-10-08 @ 16:50:19
URL: http://litenstjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Malin och mellis!! Nu har jag lite att uttöka min sång med! =) Himla knasig låt hörrni =P

2009-10-08 @ 20:49:08
Postat av: Malin GP

Å vår ko må ni tro ho´ sa´ ut och Roooo...

2009-10-09 @ 15:14:57
URL: http://mgp.blogg.se/
Postat av: Jennie

opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp

och en mus i vårt hus svär och tuggar snus

lammen skäller, värper karameller

hunden jamar, lilla grisen gal



opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp

och vår ko må ni tro hon ska ut och ro

geten dansar, tuppen har fem svansar, oxen kacklar

lilla grisen gal



opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp

och vår katt han tror att myssan är en hatt

hönan jagar räv i våra hagar, kossan gnäggar

lilla grisen gal



opp och er, ner och opp, grisen gal i granens topp och vår stut flyger ut, nu är visan slut.



2009-10-13 @ 08:29:59
Postat av: Sofia

Åh, tack Jennie!! =)

2009-10-13 @ 21:58:40

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0