Halv åtta hos mig.

Nu har jag och Noel suttit bänkade framför tv programmet halv åtta hos mig. Vilken god mat som lagas! På min fredagsmeny ska jag ha den efterrätten som visades under programmet idag. Här kommer den:

Vit chokladmousse


Ingredienser

2 dl vispgrädde
200 g vit choklad
1 st ägg
1 dl kesella



Marinerade hjortron

4 dl hjortron
3 msk strösocker
1 dl vin santo

Gör så här

Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner kesella och sist grädden. Häll upp moussen i portionsformar. Sätt in i kylen i ca 1 tim så de stelnar. Servera med de marinerade hjortronen.


 Foto Tv4


Kommentarer

Glöm inte att skriva ett par rader!

Jag heter::
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hälsa på mig här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0